Kampania „Mistrzu, zwolnij” wystartowała 2 września br. jako kontynuacja wcześniejszych działań promujących bezpieczeństwo na drogach w Polsce. Zainicjowana przez PZU we współpracy z Policją, ma na celu uświadomienie kierowcom ryzykownych zachowań i ich konsekwencji. W obliczu niepokojących statystyk dotyczących wypadków drogowych oraz liczby ofiar śmiertelnych, kampania stawia na edukację oraz budowanie kultury odpowiedzialności wśród uczestników ruchu.
W ubiegłym roku w Polsce zginęło blisko 1 900 osób w wypadkach drogowych, co pokazuje, jak istotne jest wprowadzenie działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Tegoroczne wakacje były także tragiczne, z niemal 350 ofiarami śmiertelnymi. PZU poprzez kampanię „Mistrzu, zwolnij” pragnie zmienić postawy kierowców, apelując o większą uwagę na przepisy ruchu drogowego i dbałość o wspólne bezpieczeństwo na drogach.
Kampania będzie wspierana przez natychmiastowe akcje edukacyjne, w ramach których policjanci będą rozdawać naklejki z hasłem kampanii. Celem tych działań jest nie tylko edukacja kierowców, ale także zachęcenie ich do aktywnego udziału w promocji bezpiecznej jazdy. W całej Polsce ruszą także billboardy oraz dynamiczne reklamy w telewizji i internecie, które przypominają o konieczności ostrożności na drogach.
PZU korzysta także z nowych technologii, aby zaktywizować kierowców. Zorganizowano konkursy, w których uczestnicy mogą zdobyć nagrody połączone z nauką bezpiecznej jazdy. W Warszawie na ulicach będzie jeździło specjalnie oznakowane auto, które będzie zawsze poruszać się z dozwoloną prędkością, aby wpływać na świadomość innych kierowców. Kampania „Mistrzu, zwolnij” potrwa do końca września, a jej przesłanie ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Źródło: Policja Wieluń
Oceń: Nowa kampania PZU i Policji „Mistrzu, zwolnij” ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także